Vores rejseår 2018

Jeg er igang med at sortere alle vores feriebilleder fra 2018. Imens svælger jeg i minderne fra alle de store oplevelser, som vi har haft og jeg føler mig meget heldig over alle de minder vi skaber for vores børn og de oplevelser vi deler som familie.

I 2018 havde vi både en rejse, som vi længe havde drømt om og en rejse ingen af os ønskede, at vi skulle på. Vi nåede ud i begge sider af verdenskortet og det blev til ialt 15 flyvninger, 1 cruise og en togtur.

Australien – vinterferie i +30 grader

Vi tilbragte lidt af december, hele januar og en smule af februar i Australien. Det var en fantastisk rejse som bød på både storby, ørken, regnskov og snorkling på havet.

Vi startede i Western Australia hos min familie, hvor vi boede i to uger. Derefter var vi på roadtrip i den røde ørken, hvor vi bl.a fik set Kings Canyon og Uluru. Til slut havde vi et langt roadtrip fra Cairns til Brisbane med kæmpe oplevelser undervejs. Vi sluttede rejsen med et par dage i Sydney.

Du kan læse alt om rejsen her.

Australien 2018
Eva på Great Barrier Reef 2018
Sydney 2018

USA – en uønsket rejse

I 2018 var vi i USA hele to gange. Første gang var i april og det var bestemt ikke hverken planlagt eller ønsket. Årsagen til turen var at deltage i en mindehøjtidelighed for min svigerfar, som desværre blev syg og døde mens vi var i Australien.

Det var nogle hårde dage og det meste af den uge vi var USA blev tilbragt med familien, men vi fik inkluderet en tur til Mount Vernon og lidt sightseeing i Washington DC og Georgetown.

Mount Vernon Washington DC
Georgetown Washington DC
USA 2018

Oslo – på cruise med børn

I april var det slut med at gå i børnehave for Eva. Vi markerede overgangen til SFO og skole-livet med en tur på Oslobåden.

Eva var med på et længere cruise da hun var et år, men hun var for lille til at kunne huske det. Det var Leas første gang på en stor båd og begge piger var meget imponerede over alt det som båden indeholdt af børneaktiviteter, restauranter og især kahytterne.

I Oslo var vi med sightseeingbussen og på besøg på frilandsmuseet. Læs pigernes oplevelse af turen her.

Cruise Norge 2018
Oslo 2018
Cruise Norge

Berlin – tilbage i historien

I sommerferien skulle Nat deltage i en konference i Berlin. Pigerne og jeg tog toget derned og mødtes med ham, da han var færdig med sit arbejde. Vi havde tre dage sammen i den tyske storby, inden vi tog hjem igen.

Vi så en masse historiske sights, som Berlin jo er kendt for, og da vi kom hjem genfortalte Eva og Lea, hvad de havde lært i dette sjove indlæg.

Berlin i børnehøjde 2018
Berlin med børn

USA – fest og kærlighed

I november var vi i USA igen. Denne gang var årsagen noget mere festlig. Vi var både til bryllup og thanksgiving og tiden mellem fejringer og familietid brugte vi på at gå på jagt efter legepladser.

I 2019 har vi lige så mange oplevelser at se frem til. Vi har allerede planlagt og bestilt et par hjemlige oplevelser, 2 nye lande og en ferie mere i USA. Vi glæder os til det hele!