Vores rejseår 2019

2019 er kommet og gået og, ligesom sidste år, er det blevet tid til at se tilbage på årets ferier og rejser. Jeg elsker selv at læse med, når andre rejseglade mennesker laver en status over rejseåret der gik. Det er så hyggeligt at genlæse andres ferieberetninger og blive inspireret til nye destinationer.

Jeg håber du også kan finde inspiration fra vores rejser i årets løb.

Læs også: Vores rejseår 2018

2019 har været et helt exceptionelt rejseår for mig. Hele 6 lande fik jeg besøgt, 3 af dem for første gang. For pigernes vedkommende blev det til 4 lande, hvoraf 2 af dem var gengangere. Nats rejsestatistik har jeg slet ikke styr på. Han rejser en del i forbindelse med sit arbejde.

Finland, februar 2019

Finland 2019

Årets første ferie var en ren tøsetur til Finland. Nat skulle rejse med sit arbejde, men pigerne og jeg havde vinterferie og vi ville gerne ud at opleve lidt. Helt tilfældigt faldt jeg over et opslag på Facebook om et sneslot i Finland og tænkte, at det skulle vi da selvfølgelig prøve. Så jeg bookede 3 overnatninger til os tre piger og så tog vi afsted til Lapland for at se sneslottet. Det var en helt igennem magisk ferie i et ægte Winter Wonderland.

Du kan læse mere om vores tur her:

Eventyrlig vinterferie i Lapland

Kemi SnowCastle Resort – Et vaskeægte sneslot

På rensdyrsafari i Lapland

Bornholm, maj

Almindingen Bornholm

I maj holdt vi forlænget weekend på Bornholm. Det var en fantastisk miniferie. Vi var inviteret af Destination Bornholm og det kunne ikke have været mere perfekt, da det var det sted Lea mest i verden ønskede sig at besøge.

Hver gang Lea kiggede i vores feriebog fra forrige gang vi var på Bornholm (i 2012), blev hun ked af, at hun ikke var med på billederne. Hun havde lidt svært ved at forstå, at det var fordi hun ikke var født endnu. Men nu har hun fået en feriebog, hvor hun også er med, fyldt med skønne minder. Og det bliver ikke den sidste, for vi skal helt sikkert til Bornholm igen.

Du kan læse mere om vores ferie på Bornholm her:

Alle indlæg indeholder reklame for Destination Bornholm

Vores weekend på Bornholm

En dejlig dag i Almindingen

Børnevenlige spisesteder på Bornholm

London, juni 2019

London Eye

Nat og jeg tog til London i juni på en kort kærestetur. Vi skulle over og se den første Major League Baseballkamp på europæisk jord nogensinde. Selvom sådan en kamp varer i timevis, så havde vi lidt tid til sightseeing og til en spiseoplevelse ud over det sædvanlige.

Du kan læse om vores tur her:

Ekstraordinær spiseoplevelse i London

Luxembourg, juli 2019

Luxembourg 2019

Den første uge af skolernes sommerferie var Eva og Lea taget på ferie hos mormor og morfar. Nat skulle rejse med sit arbejde, så jeg besluttede mig for at tage med ham i et par dage.

Selvom det kun var kort tid og jeg kun så Nat til morgenmad og aftensmad, så var det en rigtig god tur og jeg kom hjem med en masse oplevelser i bagagen.

Luxembourg et sådan et fint lille eventyrland, fyldt med historie og smukke bygninger.

Du kan læse om min tur her:

I Luxembourg på solo-miniferie

Chateau de Vianden i Luxembourg

Island, juli 2019

Island 2019

Årets familiesommerferie startede med et besøg på Island. Det var første gang for både mig og pigerne. Nat har været der en enkelt gang før, sammen med sin familie, da han var helt ung.

Island er fantastisk og jeg er så glad for at vi valgte at tage dertil. Af en eller anden grund havde jeg forestillet mig Island ikke var et sted for mindre børn og at vi skulle vente til de blev større. Men pigerne nød alt ved ferien, både vores fine lille værelse, de brusende vandfald og den smukke natur. Mest af alt nød de at bade i Den Blå Lagune.

Den Blå Lagune er faktisk det eneste jeg har nået at skrive om vores ferie på Island, Men jeg har en masse kladder liggende, som du kan læse om, forhåbentlig, ikke alt for længe.

Læs vores anbefaling til Den Blå Lagune her:

Er Den Blå Lagune et besøg værd?

USA, august 2019

Wells beach 2019

Fra Island fløj vi direkte til Boston i USA for at holde ferie med Nats familie.

Vi startede i Boston hos Nats fætter og familie. Derefter tog vi til Cape Cod med hans stedmor, storebror og hans familie. Vi sluttede ferien i Maine med hans mor, lillesøster og hendes familie.

Turen var næsten en kopi af vores sommerferie i 2016. Men gode ferier kan godt tåle at blive gentaget, ik?

Ligesom med Island, er jeg bagud med at få skrevet indlæg om denne ferie. De kommer 🙂

Indtil da, kan du læse:

Vores New England ferie

9 ting du kan lave på Cape Cod, Massachussetts

Farverige Martha’s Vineyard

Salem, en spooky lille by I New England

Tyrkiet, oktober 2019

Tyrkiet

I efterårsferien var pigerne og jeg i Tyrkiet på daseferie sammen med min søster. Det er sjældent vi tager ud at rejse bare for at ligge ved poolen, men det kan altså godt anbefales af og til. Det er afslapning på et helt andet niveau.

Vi var på en lignende ferie for to år siden, hvor pigerne lavede en anbefaling af ferien. Du kan læse den her:

Anbefaling: Charterferie med All-Inclusive

Hvad har været den største rejseoplevelse i 2019?

Malene: Det er svært at vælge, fordi der har været så mange spektakulære oplevelser. Og det er det, jeg elsker ved at rejse; at alt er så forskelligt. Alle steder og alle lande har noget unikt at byde på. En ting, der står ud, er stilheden på Island. Jeg har aldrig oplevet stilhed på den måde, som vi oplevede i Thingvellir Nationalpark en tidlig sommermorgen. Selv når vi hviskede, føltes det som om, at vi råbte. Det er svært at beskrive med ord.

Eva: Tyrkiet, fordi jeg fik en ny veninde.

Lea: Finland. Der var så meget sne, at vi ikke kunne komme op ad bakken. Og Tyrkiet, fordi jeg lærte at svømme og dykke. Jeg ville slet ikke op ad vandet igen. Og Island fordi der var så meget dejlig mad. Jeg fik fish n’ chips hele tiden. Ej jeg kan slet ikke vælge hvad der var det bedste.

Nat: It is not easy to find one highlight from a year filled with so many adventures and magic moments. If I were to choose one, however, I might mention the moment that we arrived at Wells Beach in Maine, where I spent summer days and enjoyed wonderful times with my family ever since I was a toddler able to take my first steps. The evening we first visited the beach, there was a rainbow over the ocean, which filled me with a sense of warmth, joy and nostalgia.

Dejlige Danmark

I 2019 satte jeg lidt fokus på sommeroplevelser i vores eget lille dejlige Danmark. Danmark har så meget at byde på, men man kan godt glemme alt det smukke, når man selv er midt i det. Vi tog selv ud i det blå flere gange og jeg skrev bl.a om overnatning i Knuthenborg Safaripark og om Gåsetårnet i Vordingborg.

Men det største fokus på Sommerdanmark har været fra nogle af Danmarks dygtigste rejsebloggere, som har bidraget med inspiration til skønne steder at besøge. Vi kom godt rundt i hele Danmark og der er ihverfald mange steder jeg har fået lyst til at besøge.

Du kan læse hele listen her:

Rundt i Dejlige Danmark

1000 tak til alle jer, der har bidraget.

Dejlige Danmark 2019

2020 planer

Ligesom i 2019 starter vi året med helt nye oplevelser. Denne gang bliver det ikke sne og kulde med derimod dejlig varme. Vi tager nemlig på safari i Kenya og slutter af med badeferie på Zanzibar. Det bliver en ferie pakket med nye indtryk, men også med afslapning og opfyldning af D-vitamin depoterne.

Rejsen til Afrika og en tur til Oslo i foråret, er de eneste vi har i 2020-kalenderen indtil videre. Men mon ikke der bliver fyldt lidt mere på i løbet af året.

2020 bliver også året hvor jeg giver Instagram en skalle. Vi har haft et on/off forhold længe, forstået på den måde at jeg i perioder næsten ikke kan løsrive mig fra alle de smukke billeder, som andre deler. Og i andre perioder glemmer jeg alt om at Instagram eksisterer. Men jeg har så mange fine billeder fra vores rejser, som jeg gerne vil dele, så det starter jeg på nu. Og så er planen – afhængig af internetforbindelse – at lave en masse stories fra Afrika. Jeg håber du vil følge med!

Min rejseinstagram hedder @heltoptilmaanen

Del på twitter
Del på facebook
Del på pinterest
Del på email
Del på print
Print

xoxo Malene

2 kommentarer til “Vores rejseår 2019”