Sankt Hans aften stod den på mini-bål og s’mores herhjemme.


Sådan lavede vi s’mores

Ved hjælp af Google, fandt jeg ud af, at de er ret nemme at lave selv, så det gik jeg i gang med og det det tog ingen tid. Bortset fra hviletiden.
Du skal bruge:
50 g blødt smør
75 g grahamsmel
100 g hvedemel
1 nip salt
3/4 dl vand
Sådan gør du:
Rør smør, salt og mel sammen til smørret er helt smuldret.
Tilsæt vand og ælt igennem.
Sæt dejen på køl i en times tid.
Rul dejen ud tyndt ud mellem 2 stykker bagepapir og stik kiks ud i den ønskede form.
Læg kiksene på en bradepande på bagepapir.
Bages ved 190 grader i ca. 15 min. Husk at holde øje med dem, så de ikke får for meget.

